Statement of Commitment
London InterCommunity Health Centre is committed to ensuring all members of our community have equal access to the services we provide. We are dedicated to meeting the needs of people with disabilities in a timely manner. We will do this by preventing and removing barriers to accessibility and by meeting accessibility requirements under the Accessibility for Ontarians with Disabilities Act.
Listed below are all our current Accessibility Policies and Procedures. Should you require copies of either of these documents, or if you have any questions, please contact us at e-mail.
London InterCommunity Health Centre has taken the following steps to respond to the needs of an accessible community:
- Accessible Customer Service training for all Health Centre employees, students, volunteers and contractors.
- A feedback process that allows persons with disabilities to provide input on how we have or have not met the needs of persons with disabilities. This feedback process can be requested in accessible format(s); and
- A multi-year accessibility plan that describes how the Health Centre meets accessibility standards which can be viewed here: Multi-Year Accessibility Plan 2014_2023
Notre engagement
Au London InterCommunity Health Centre, nous nous faisons un devoir de garantir à tous les membres de la communauté un accès égal à nos services. Nous nous engageons à répondre aux besoins des personnes handicapées en temps opportun. Nous y parviendrons en prévenant et en éliminant les obstacles à l’accessibilité et en respectant les exigences en matière d’accessibilité prévues par la Loi sur l’accessibilité pour les personnes handicapées de l’Ontario.
Vous trouverez ci-dessous toutes nos politiques et procédures concernant l’accessibilité. Si vous avez besoin d’exemplaires de l’un de ces documents ou si vous avez des questions, n’hésitez pas à nous envoyer un courriel.
Le London InterCommunity Health Centre a pris les mesures suivantes pour répondre aux besoins des personnes handicapées de la communauté en matière d’accessibilité :
- Formation sur le service à la clientèle accessible pour tous les employés, étudiants, bénévoles et entrepreneurs du centre;
- Établissement d’un processus de rétroaction qui permet aux personnes handicapées de nous faire savoir si nous avons répondu ou non aux besoins des personnes handicapées. Ce processus est accessible en plusieurs formats; et
- Élaboration d’un plan d’accessibilité pluriannuel qui décrit les façons dont le centre de santé répond aux normes d’accessibilité. Cliquez ici pour consulter le plan d’accessibilité pluriannuel 2014-2023 (en anglais seulement).
Policies/procédures :